Wykorzystywanie oprogramowania hotelowego

Oprogramowanie, które wykorzystywaliśmy w naszym małym hotelu dla paru gości nam nie wystarczało. Nasz szef pewnego dnia więc zwołał nas wszystkich – pracowników – na spotkanie mówiąc, że dzisiaj wybierzemy jakieś programy dla hotelu. Mówił tutaj oczywiście o pomocy w bieżącej obsłudze zleceń, na której nam oczywiście bardzo zależało.

Oprogramowanie do hotelu

programy dla hoteliW końcu kiedy trafiały się większe wycieczki mieliśmy problem z opanowaniem, jaka osoba ma trafić do jakiego pokoju. Dostaliśmy nawet testowe wersje oprogramowania dla hotelu, a raczej kilka z nich od paru firm i mieliśmy je potestować, które się sprawdzi dla nas najlepiej. Jedna firma nawet wysłała do nas pracownika chcącego przede wszystkim pomóc nam jako potencjalnym klientom w odpowiedniej obsłudze i poruszaniu się po wszystkich funkcjonalnościach. Dobrze wiedziałem, że jeśli chodzi o oprogramowanie dla hotelu wybór nigdy nie będzie zero jedynkowy. Programy dla hoteli posiadają takie funkcje, inne jeszcze inne, ciekawsze. Jeden był dobry w obsłudze gości przez formularze kontaktowe przez stronę internetową, natomiast kolejny sprawdzał się bardzo dobrze wewnętrznie, dla pracowników. Są też programy, które czasem się zawieszają i z takich raczej nie chcieliśmy korzystać. Zdawaliśmy sobie bardzo dobrze sprawę z tego, że oprogramowanie dla hotelu musi być przede wszystkim jak najmniej awaryjne. To na pewno sprawi, że nie będziemy musieli przedłużać całego procesu rezerwacji.

Zdajemy sobie sprawę, że może być to bardzo uciążliwe zwłaszcza dla kogoś, kto po raz pierwszy decyduje się na wynajęcie hotelu, czy miejsca dla siebie. Takie osoby bardzo często chcą, aby wszystko przebiegało bardzo sprawnie i szybko, więc miejsca na pomyłki tutaj nie ma żadnego i trzeba się liczyć z lepszą jakością programów.

Zbigniew Kowal